Скільки коштує пройти в раду

«Європейська солідарність» зробила ставку на київські канали, «Голос» і «Самопоміч» - на білборди. «Свобода» витратила найменше з прохідних партій, а ОПЗЖ не рекламувалась на місцевих радіостанціях, але була на «Шансоні»
Фото ілюстративне. Джерело: Апостроф / Олександр Гончаров

Партійні осередки на Львівщині опублікували проміжні звіти про те, як вони витрачали гроші під час місцевих виборів. Деякі зі звітів доступні на сайтах партій, а деякі «Наші гроші. Львів» отримали напряму. Вони в основному містять інформацію про те, куди йшли гроші в перші два тижні жовтня виборчої кампанії. В цій статті ви дізнаєтесь, хто витратив найбільше грошей і на що саме.

«Самопоміч» орендувала скайбокс

«Самопоміч» надала «Наші гроші. Львів» навіть не проміжні, а остаточні звіти. Згідно з ними, за місяць – з 28 вересня по 28 жовтня, партійці витратили на агітацію у Львівській області майже 3,6 млн грн, а на агітацію у Львові – ще майже 4,8 млн грн.

Щодо звіту по області, то на рекламу в медіа з цієї суми пішло приблизно 940 тис. грн, причому левову частку коштів, понад 800 тис. грн, перерахували ПАТ ТРК «Люкс», яке контролює дружина міського голови Андрія Садового. На рекламу в інтернеті також витратили більше 300 тис. грн, де 280 тис. грн надійшло Вікторові Суркову. Крім того, Марія Паплаускайте отримала майже 125 тис. грн за створення текстів і дизайн інтернет-сторінок.

Фото Ірини Марушкіної

Також у витратах вказано оренду приміщення за 26 тис. грн у «Промбудприладу» і оплата комплексу послуг з використання скайбоксів для організації роботи у ДП «Арена Львів»  – майже 60 тис. грн. Решта коштів осередок витратив на друк агітаційних матеріалів та зовнішню рекламу.

Щодо витрат на кампанію по місту із загальним бюджетом– майже 4,8 млн грн, то тут найбільші суми йшли на зовнішню рекламу – приблизно 3,2 млн грн, а також на виготовлення агітаційної продукції – понад 1 млн грн. В цих категоріях основними отримувачами були «Октагон-Аутдор», «Біг Медіа», Василь Хомляк, Марія Луцишин-Кобилянська, Діана Карпюк і «Контракт-Медіа». В цю суму також входить реклама в ліфтах, яка коштувала майже 140 тис. грн. Ці кошти отримало компанії «КІ Медіа», 50% якого належить Марті Лотиш і ще 50% – ТОВ «Фама», яке контролює Андрій Федунь.

За трансляції та рекламу в інтернеті отримав понад 64 тис. грн Медіа-хаб «Твоє місто», а також за рекламу в інтернеті – згаданий Віктор Сурков (понад 280 тис. грн) і Рекламна агенція «Капюшон» Євгенія Васильченко.

«УГП» оплатила церковний календар

Обласний осередок «Української галицької партії» за 1-15 жовтня витратив майже 639 тис. грн, з яких на виготовлення агітаційних матеріалів пішло  приблизно 36%, на рекламу у медіа – понад 16%, рекламу в інтернеті – 3%, зовнішню рекламу – понад 43%.

Серед ЗМІ за послуги з розміщення матеріалів гроші отримали «Редакція газети «Голос з-над Бугу», часописи «Яворівщина» і «Новий час», «Неорадіо», газета «Вісник Розділля», радіо «УНА», «Золочів ФМ», ТРК «Сокаль», медіа-центр «Народна справа», «Твоє радіо» та інші. Для УГП також надрукувала вісник друкарня «Експресу» (майже 80 тис. грн), а ще 50 тис. грн пішли на друк церковних календарів.

В свою чергу, міська організація УГП з 5 до 15 жовтня прозвітувала про майже 347 тис. грн витрат, з яких 45% витратили за зовнішню рекламу, 30% – на виступи в медіа і 17% – на рекламу в інтернеті. Список ЗМІ, в яких оплатили рекламу, широкий: від «Мелодія ФМ» і «Кіss FM» до «Радіо НВ» і «Першого Західного». Усі кошти на рекламу в соцмережах, а це 60 тис. грн, отримав Ростислав Коваль з УГП, як і 20 тис. грн від обласної УГП.

«ЄС» підтримала центральні телеканали

На рахунок Львівської територіальної організації «Європейської солідарності» з 25 вересня по 14 жовтня надійшло майже 8,9 млн грн, з яких добровільні внески громадян – понад 120 тис. грн.

Кошти жертвували Ігор Малий – 36,7 тис. грн, підприємиця Уляна Шутовська – 15 тис. грн, Іван Семеряк (ймовірно голова смт. Івано-Франкове) – 13 тис. грн, Леся Магера (директорка ТОВ «ШРБУ-65») – майже 10 тис. грн, Ярослав Лозінський, Світлана Маланчук і Галина Горон – приблизно по 5 тис. грн. Інші суми були менші 5 тис. грн, серед них і Юрій Гринів – 2,5 тис. грн внеску.

Крім того, у 8,9 млн грн входять майже 400 тис. грн внесків кандидатів, включених до виборчого списку. Серед них найбільше грошей дали: Василина Федорович (46 тис. грн), Роман Грицевич (понад 42 тис. грн), Назарій Бербека (34 тис. грн).

Фото Оксани Романишин

Згідно із звітом, за цей же період витратили склали майже 7,8 млн грн.

Звіт ЄС про витрати відрізняється від інших партійних осередків тим, що найбільше коштів тут витратили на агітацію в медіа, а не на зовнішню рекламу. Так, за появу своїх кандидатів в ефірі телеканалу «Прямий», офіційним власником якого є екс-нардеп від «Партії регіонів» Володимир Макеєнко, львівська ЄС перерахувала 5,57 млн грн, а от поява в ефірі «5 каналу» Петра Порошенка, обійшлась суттєво дешевше  – 705 тис. грн.

Серед львівських медіа від ЄС найбільше отримали телеканал НТА – понад 160 тис. грн, радіо «Львівська хвиля» – 140 тис. грн і «Незалежність» – 55 тис. грн, «Високий замок» – 107 тис. грн, телеканали «Перший Західний» – майже 77 тис. грн і UA: Львів – понад 50 тис. грн.

Хто спонсорував партію «ВАРТА»

Створена саме для місцевих виборів 2020 року партія «ВАРТА» з 25 вересня по 12 жовтня витратила майже 1,2 млн грн. З них на білборди, сітілайти тощо – 76%, виготовлення агітаційних матеріалів – 13%, медіа – 9% і рекламу в інтернеті – менше 2% (19 тис. грн).

Майже всі кошти на зовнішню рекламу (понад 800 тис. грн) отримало ДП «Контракти-медіа», основними власниками є Віктор Одинець і Сергій Іванов-Малявін. За партію та кандидатів агітували на «Львівській хвилі», «Люкс ФМ», «Галичині», «Незалежність», «Вголос» та інші.

На відміну від інших партій Наталія Шелестак, керівниця обласної організації «ВАРТА», надала редакції «Наші гроші. Львів» виписки з рахунків обласної організації. Згідно з цими банківськими документами, основними спонсорами партії є: екс-депутати Львівської міськради Юрій Мартинюк – понад 380 тис. грн і Артем Хмиз – понад 370 тис. грн, Наталія Шелестак, її чоловік та мати – понад 330 тис. грн, альпініст і забудовник Роман Городечний з дружиною – понад 300 тис. грн, співвласник «КМК Автодор» Данило Коць – 280 тис. грн.

Фото зі сторінки “ВАРТА” у Facebook

Крім того, кошти перераховували Руслан Швагуляк – 156 тис. грн, адвокат Назар Дмитрасевич – понад 135 тис. грн, Орест Печенко (член виконкому ЛМР) – 100 тис. грн, Юлія Ромась, екс-помічниця Хмиза за його депутатства в міськраді і його бізнес-партнерка у «Львівській девелоперській групі» – 100 тис. грн. Допомагали також кілька компаній, серед який найбільший платіж зробило ТОВ «Сігна» Михайла Пукалюка (75%) – 120 тис. грн.

Список спонсорів партії часто пересікається з іменами тих, хто і раніше фінансував громадську організацію ГР «Варта»: Юлія і Роман Городечні – майже 400 тис. грн, Наталія Шелестак з матір’ю – понад 200 тис. грн, Артем Хмиз – 90 тис. грн, Юрій Мартинюк – 40 тис. грн та інші.

«Голос» рекламувала піарниця !Fest, а УДАР, «Батьківщина» і «Свобода» витратили майже однаково

«Голос» з 24 вересня по 14 жовтня витратив 4,05 млн грн, з яких більшість коштів спрямували на виготовлення та експонування зовнішньої реклами. Серед отримувачів коштів приблизно по 900 тис. грн перерахували Роману Левковичу і Василю Хомляку. Також за рекламні послуги понад 740 тис. грн отримала Оксана Ємець, PR-менеджерка компанії !Fest і помічниця на громадських засадах Ярослава Рущишина, який балотувався на міського голову Львова. Вона також балотувалась до Львівської міськради.

На медіа витрачали мало, наприклад, «Високий замок» отримав лише 60 тис. грн, а «Експрес» – 26 тис. грн, однак «Голос» також замовляв друк газети за понад 60 тис. грн та заплатив 10 тис. грн «Незалежній креативній компанії «Фарш» за рекламу в соцмережах.

Обласна організація партії «УДАР Віталія Кличка» з 6 по 14 жовтня використала майже 258 тис. грн, з яких найбільше, 75%, скерувала на друк агітаційних матеріалів (листівки, плакати тощо), а також 22,5% – на виступи на радіо і в газетах («Люкс», «Львівська хвиля», «Високий замок», ТРК «Сокаль» і «Медіацентр «Над Бугом»). Найбільше коштів на друк агітаційних матеріалів отримало «Формат-Захід» (74 тис. грн) і підприємець Віталій Микитчин (68 тис. грн).

Осередок ВО «Батьківщина» з 9 до 28 жовтня витратив понад 336 тис. грн, з яких за оплату медіа пішло 53% від усіх коштів – «НТА», «Перший Західний», «Галичина» і UA: Львів, «ПравдаТУТЛьвів», Люкс ФМ та інші. Ще один значний пункт витрат – це зовнішня реклама (білборди, сітілайти, тощо) – майже 22%, які в основному отримала підприємиця Христина Іжик, і виготовлення агітаційних матеріалів – ще 25%, які розділили Христина Іжик, Руслан Іваницький, Андрій Войтович, підприємство «Грінекс», фірма «Руслан» Руслана Рабешко і Богдана Рабешко, помічника на громадських засадах нардепа від «Батьківщини» Михайла Цимбалюка.

«Свобода» витратила з 1 по 15 жовтня менше 235 тис. грн, з яких 55% – на виготовлення друкованих матеріалів, 23% – медіа, 22% – зовнішня реклама. За друк інформаційного бюлетеня, спецвипуску газети гроші отримували «Високий замок» і «Молода Галичина», а агітацію оплачували на радіо «Незалежність», Вголос, «Карпатський гомін», «Твоє радіо» та інші. На момент публікації також опублікували остаточний звіт за жовтень, однак сума витрат становить лише 425 тис. грн.

Регіональна організація партії «Опозиційна платформа – За життя» з 30 вересня по 14 жовтня витратила менше 95 тис. грн. З цих коштів майже половина дісталась «Укрпошті» за доставку рекламно-інформаційних матеріалів, а ще майже 39 тис. грн –  РА «Арт-Медіа» за постери і флаєри. Гайк Арутюнов, який керує цим рекламним агентством, як приватний підприємець, отримав ще понад 7 тис. грн за розміщення реклами. Залишок розділили між собою кілька ЗМІ – ТРК «Шансон» і «Хіт ФМ», «Наше радіо» і «Радіо кохання».

«Ідея нації» з 1 до 15 жовтня використала на третину більше – майже 124 тис. грн, з яких левову частку, майже 87%, витратили на виготовлення листівок, плакатів тощо. На рекламу в інтернеті спрямували 4%, оренду обладнання – 9%. Загалом понад 144 тис. грн партії надали кандидати, які були включені до виборчого списку. Найбільше – Степан Подолюк, понад 65 тис. грн, Ігор Хомяк – 39 тис. грн і Михайло Гнідець – майже 32 тис. грн.

«За майбутнє» відмовились надати копію свого звіту.

P.S.

Після публікації цієї статті обласна організація «За майбутнє» надала нам копію свого остаточного звіту. Згідно з ним, з 30 вересня по 28 жовтня вона витратила 1,35 млн грн, з яких приблизно 60% скерувала на друк агітаційних матеріалів і зовнішню рекламу. Решту поділили низка медіа, включно з коштами на друк агітаційних вісників, зокрема, «Перший Західний» отримав понад 130 тис. грн, «Експрес» – 84 тис. грн, ТРК «Люкс» – 55 тис. грн, «ПравдаТУТЛьвів» – понад 25 тис. грн, «Високий замок» – понад 50 тис. грн та інші.

Підтримати нас

Коментарі