НОВИНИ

27.03.2017
24.03.2017
23.03.2017
22.03.2017
21.03.2017
Всі новини »

ТЕГИ

ДОКУМЕНТИ

Кому належать львівські ЗМІ-2

21 Серпня 2015

111«Н.Г.Львів» уклав перший список реальних власників місцевих ЗМІ. З того часу багато змінилось – у Львові з’явилися нові ЗМІ, а також почали діяти зміни до законодавства, які зобов’язують відкривати кінцевих бенефіціарних власників. Втім, деякі реальні власники львівських ЗМІ, які не хочуть публічності, легко обійшли законодавчі новації, перереєструвавши свої ЗМІ на офшорних юристів.

З дозволу Інституту Масової Інформації (ІМІ), на замовлення якого було проведене дослідження, ZAXID.NET представляє актуалізований список власників основних львівських ЗМІ станом на серпень 2015 року.

У медіа-холдинг братів-нардепів Дубневичів входить мережева радіостанція «FM Галичина», друкований тижневик «Львівська газета», телекомпанія «Гал-ТБ» та інформаційний сайт Galnet.

Найдавнішим медіа-активом Богдана та Ярослава Дубневичів є «Львівська газета», заснована у 2002 році. Офіційним засновником газети є ТОВ «Енергія консалтинг», підконтрольне братам. Власниками «ЛГ» Дубневичі стали в 2010 році, перекупивши газету у у збанкрутілого власника ТОВ «Інтермаркет» Романа Шлапака. Пізніше «Енергія консалтинг» стала засновником і інших ЗМІ, створених уже з нуля – радіо «FM Галичина», інформаційного сайту Galnet.org і телекомпанії «Гал-ТБ», яка не має власного ефірного мовлення і є фактично продакшен-студією.

Формально Дубневичі, як народні депутати, не мають стосунку до ТОВ «Енергія консалтинг», 99,7% якого офіційно належить кіпрській офшорній компанії «РВС Глобал інвест ЛТД». Тепер ми знаємо, що кінцевим номінальним власником газети, радіо та телестудії у Львові є Хрістос Теофілу, звичайний мешканець міста Лімасол на сонячному Кіпрі.

***

У медіа-холдинг Мирослава Хом’яка входить радіостанція «Львівська хвиля» та інформаційне агентство «Гал-інфо»

Одну із найпопулярніших місцевих радіостанцій з червня 2011 року контролює Мирослав Хом’як. Формально «Львівська хвиля» є власністю ТОВ «Тернопільська інвестиційна компанія», де 99,2% належать тестю Хом’яка Ярославу Кривошиї, 0,8% його сестрі – Галині Данилів, на яку записано ще низку немедійних ресурсів Хом’яка.

Сайт «Гал-інфо» Хом’як придбав у березні 2013 року у Володимира Кожана, власника і гендиректора «Краківського ринку». Тепер ТОВ «Агенція інформації та аналітики «Гал-Інфо»,  належить Ігорю Фурті, давньому бізнес-партнерові Хом’яка, точніше його племінниці Мар’яни Курилас, яке є ще однією підставною особою, на яку Мирослав Хом’як оформляє бізнес-активи.

Нагадаємо, у першій половині 2000-х Мирослав Хом’як очолював львівських податківців, був членом СДПУ (о) і вважався близьким до братів Медведчуків. У червні 2014 року Мирослав Хом’як звільнився з посади директора департаменту екології та природних ресурсів Львівської ОДА і тепер без перешкод займається бізнесом.

***

У медіа-холдинг Андрія Садового входить національний новинний телеканал «24», радіостанції «Радіо Люкс» і «Радіо 24», а також ZAXID.NET та iнтернет-портал Футбол 24.

Основна частина акцій ПрАТ «ТРК «Люкс», яке є власником радіостанцій  Lux FM (Львів), Lux FM (Київ), «Радіо 24», порталу Football24.ua, рекламного агентства «Люкс» і частково ZAXID.NET, належить дружині міського голови Львова Андрія Садового Катерині Кіт-Садовій. Вона також є головою наглядової ради ПрАТ і контролює 76,8% його акцій.

Ще 13,1% належить незмінному гендиректору ТРК Люкс» Романові Андрейку. У жовтні 2012 року ще 10,1% акцій ПрАТ «ТРК «Люкс» перейшли у володіння його дружини Оксани Андрейко, яка, за даними SMIDA, є секретарем наглядової ради ПрАТ «ТРК «Люкс».

Засновником ТОВ «Захід.Нет», якому належить ZAXID.NET, є ПрАТ «ТРК «Люкс» (80%) і Роман Андрейко (20%). Власником 100% решти медіа-активів, які входять до медіа-холдингу Садового, є ПрАТ «ТРК «Люкс».

ПрАТ «ТРК «Люкс» також належить 15% ТОВ «Студія звукозапису «Люксен». Двома іншими співвласниками «Люксену» є співачка Руслана Лижичко (70%) і її чоловік продюсер Олександр Ксенофонтов (15%).

***

У медіа-холдинг Петра Димінського входить телеканал ZIK та інформаційне агентство ZIK.ua

Створення власного медіа-холдингу Петро Димінський почав у 2009 році після отримання контролю над ТОВ «Західна інформаційна корпорація», якому належить ІА ZIK. Попередніми власниками цієї компанії, яка володіє правами на ZIK.ua, були Михайло Данилів (33,4%) Сергій Новаківський (33,3%) та Ярослав Солотва (33,3%). Усі троє вважалися близькими до СДПУ(о) і колишнього начальника ДПІ у м. Львові Мирослава Хом’яка.

У 2011 році ТОВ «Західна інформаційна корпорація» офіційно набула 99% у ТОВ «Телерадіокомпанія «Міст ТБ», яка є юридичною особою телеканалу ZIK. Ще 1% «Міст ТБ» належав іншій офшорній компанії «Менділ Лімітед» (Віргінські о-ви). Цій же компанії також належить 50% ТОВ «Клуб професійного футболу «Карпати».

Формально почесний президент ФК «Карпати» Петро Димінський ніяк не причетний до медіа-холдингу ZIK. За даними ЄДР, власником ТОВ «Західна інформаційна корпорація» та ТОВ «ТРК «Міст», які є юридичними структурами сайту ZIK.UA та телеканалу ZIK відповідно, є кіпрський офшор «Алвго Трейдінг лімітед» (ALVHO TRADING LIMITED), кінцевим бенефеціаром якого є кіпріот Ангелос Лоізоу, який мешкає у Нікосії.

Офшорна компанія «Алвго Трейдінг лімітед» стала власником медіа-холдингу ZIK лише в кінці 2014 року. Вона змінила інший кіпрський офшор «Гракеа Лімітед» (GRACARE LIMITED), проте це було зроблено з формальних причин – оскільки посаду гендиректора ZIK, замість народного депутата Дмитра Добродомова, посів гендиректор ФК «Карпати» Ігор Дедишин. Влітку 2015 року Дедишин подав у відставку, але контроль над телеканалом та сайтом залишився у руках Петра Димінського.

До речі, Петрові Диміському через компанію «Міст ТБ» належить невелика частка (3,1%) власності у ТОВ з назвою «ТРК «Львів». На сьогодні, «ТРК «Львів» – це бренд Львівської обласної державної телерадіокомпанії, під яким вона виходить в ефір, юридично залишаючись ЛОДТРК.

Чим реально займається ТОВ «ТРК «Львів» з’ясувати не вдалось. Підприємство не нове, але телефони,  зазначені для зв’язку, належать рекламній агенції «Міст» Ігоря Шумила. Цікаво також, що ще 4,1% компанії з «телевізійною назвою» належить Михайлові Хвойницькому, чинному гендиректору ЛОДТРК. Ще по одному відсотку мають ТОВ «Галицька видавнича спілка», Ярослав Сватко та Роман Бандура, а основний пакет (89,8%) належить  благодійному фонду «Княжий Львів», кінцевим власником якого є львівський адвокат Микола Мелешко.

***

З кінця 2014 року медіа-холдинг «Вголос» об’єднує однойменний сайт і радіостанцію. Ліцензію на радіомовлення ТОВ «Престайм. Ком. Юа», яке є власником сайту та радіо, отримало у листопаді 2013 року.

Офіційним власником ТОВ «Престайм. Ком. Юа» є Володимир Андрусів – маловідома людина у медіаспільноті  Львова, в мережі це ім’я з’являється лише у зв’язку з «Вголосом». Його пов’язують з Зіновієм Козицьким, засновником та керівником низки газо- та нафтовидобувних компанії («Нордік», «Проект-Буд», «Горизонти»).

Козицький отримав контроль над сайтом у 2012 році, перейнявши його від журналістки Ірини Марушкіної та політолога Ігоря Танчина, які були засновниками «Престайм. Ком. ЮА.» і першими власниками сайту.

З огляду на редакційну політику сайт перебуває під контролем партії «Свобода». Можливо, контроль над власним медіаресурсом Зіновій Козицький віддав «Свободі» в обмін на позитивні голосування щодо надання спецдозволів для видобутку нафти та газу у Львівській області. Останнім часом компанії Козицького активізувались на ринку видобутку. А надання погоджень належить до компетенції депутатів ЛОР, значна частина яких є «свободівцями».

***

До медіагрупи Ігоря Починка, яка позиціонує себе найбільшим виробником україномовних газет і журналів, окрім флагманського видання «Експрес», яке видається з 1992 року, входить тижневик «Блискавка», місячники «Моя сповідь»«Історія», «COOL Експрес», квартальник «Post Поступ» та низка газет і журналів порадницього характеру. У власності компанії також є популярний сайт Експрес Онлайн.

У вихідних даних газети «Експрес» видавцем та засновником зазначено ТОВ «Редакційні системи». Підприємство створено у 2012 році та зареєстровано у селі Рясна-Руська (Яворівський район, Львівської області).

Структура власності виглядає справжньою «матрьошкою» – засновником ТОВ «Редакційні системи» є Ігор Починок та ТОВ «Експрес Медіа СХАБ», яке в свою чергу заснували Ігор Починок та ТОВ «Експрес Медіа Груп», яке знову ж таки заснували Ігор Починок та ТОВ «Експрес ТБ Груп», що теж засноване Ігорем Починком та Миколою Команом.

Ще два роки тому засновником газети було «Експрес Мультимедіа Груп», а видавцем  – ТОВ «Фонд «Свобода слова». Фонд був власником засновника газети, а його власником був Ігор Починок. На сьогодні діяльність Фонду припинена. Існували також ще цілий ряд підприємств, як і були в різні часи офіційними видавцями газети.

Але у підсумку – 90% найбільш тиражної львівської газети належить її незмінному редактору Ігорю Починку і ще 10% – його давньому бізнес-партнеру Миколі Коману.

***

ПрАТ «Високий Замок», окрім власне газети «Високий Замок» і сайту Високий Замок Online, видає ще низку видань – «Добрий господар», «Добре здоров’я», «Добра кухня», «Життя і жінка».

Власником 98,5% акцій ПрАТ «Високий Замок» є Наталія Балюк, головний редактор газети. Згідно з даними SMIDA, до 5 травня 2015 року вона також була гендиректором ПрАТ. Тепер цю посаду обіймає її чоловік Степан Курпіль, екс-депутат Верховної Ради та колишній головний редактор «Високого Замку». Акціями в статутному капіталі ПрАТ «Високий Замок» Степан Курпіль не володіє.

Нагадаємо, з 1998 року 50% акцій видавничого дому володіла норвезька медіа-компанія «Оркла Медіа А. С.», однак в середині 2010 року норвежці вийшли з бізнесу.

ПрАТ «Високий Замок» також є власником 37% ТОВ «Преса» – компанії, що займається розповсюдженням газет та журналів і володіє мережею газетних кіосків. Решта часток розподілені між Наталією Балюк (39%), Сергієм Салеховим (17%) та Володимиром Трояном (7%).

***

«Львівська пошта» – одне з найдавніших сучасних медіа Львова, яке було засновано в 1995 році на базі легендарної львівської газети «Пост-Поступ». Спочатку газета називалась «Суботня пошта», її видавало ТОВ «Професійна ліга», співвласником якого був Рустам Курбанов. У 2008 році він остаточно вийшов із власності, продавши ТОВ Анатолієві Забарилу, тоді депутату Львівської міськради, та ТОВ «Синот-Україна», яке займалось гральним та ресторанним бізнесом (гральні автомати «Роял»). Сьогодні, основний бізнес цього підприємства – ресторанний. Найвідоміший заклад у Львові – ресторан «Прага» на вул. Леся Курбаса.

Тоді ж газета змінила назву на «Львівську пошту». Сьогодні видавцями газети є Анатолій Забарило (10%) та ТОВ «Синот- Україна», власниками якого є громадянин Чехії Іво Валента та українці Руслан Печенко (брат депутат Львівської міської ради Ореста Печенка) та Юрій Дземінський, який є помічником народного депутата Оксани Юринець на громадських засадах.

***

Тижневик «Ратуша» є комунальною власністю і фінансується з бюджету міста. Львівська «Ратуша» унікальна тим, що завдяки редактору видання Миколі Савельєву, є одним із найбільших опонентів чинного мера міста Андрія Садового.

***

Заснований у 1998 році львівський телеканал НТА після зміни назви на «2 канал» і переїзду до Києва, знову збільшує свою присутність у Львові. У всякому випадку про це у квітні 2015 року заявив новий директор телеканалу Ростислав Ваврів.

Від початку створення НТА вважався підконтрольним Львівській залізниці, потім – НАК «Нафтогаз Україна». Його пов’язували безпосередньо з екс-головою НАК «Нафтогаз України» Олексієм Івченком через те, що офіційним власником каналу був Роман Мацик, бізнес-партнер дружини Івченка Галини.

У квітні 2015 року власниками каналу стали маловідомі київські бізнесмени. Замість ПП «НТА – Незалежне телевізійне агентство» юридичною особою каналу стало ТОВ «НТА Інвест Груп». Власниками товариства є киянин Сергій Федак та ТОВ «ТРК «Інтеррадіо», яким володіє Володимир Денисенко, прописаний у Кривому Розі.

Нові власники телеканалу «2» на українському медіаринку досі були невідомі. Володимир Денисенко є також засновником київської рекламної фірми «Мистецтво технологій». А Сергій Федак раніше спеціалізувався на торгівлі електропобутовими товарами – у 2010 році він був співзасновником двох київських торгових підприємств «Мужіге» та «Зікімі». Партнерами Федака у цих підприємствах були двоє корейців Кім Хі Хун та Чой Йонг Джун, прописаних за однією адресою у Києві.

***

Радіо «Незалежність» – одна з перших недержавних радіостанцій в Україні, створена ще у 1991 році. Основними власниками радіостанції були і залишаються представники львівської журналістської династії Чудиків. Першого засновника та керівника радіостанції Івана Чудика змінила на посаді директора його донька Соломія Чудик.

Сьогодні власниками радіо «Незалежність» є Соломія та Марія Чудики, їм належить 96% статутного фонду. 4% є власністю Володимира Парубія, батька народного депутата Андрія Парубія.

***

До листопада 2012 року у Львові виходив друкований тижневик «Новий погляд», який сьогодні залишався формі сайту.

Засновником підприємства «Редакція газети «Новий погляд» є ГО «Нові люди», керівником якої є депутат Львівської міськради Володимир Гірняк.

У 2013 році стало відомо, що неофіційним співвласником «Нового погляду» і основним інвестором сайту став тодішній депутат Верховної Ради від партії «Батьківщина» Олег Канівець, який отримав 50%. Решту 50% зберіг за собою Гірняк.

На сьогодні це співвідношення зберігається і відображено в офіційному реєстрі, оскільки кінцевими бенефіціарами редакції зазначено чотири особи, з яких двоє – Володимир Гірняк та його бізнес-партнер Віталій Гуменюк, а ще двоє – Христина Канівець та стриянин Олег Бойко, відповідно – донька і зять Олега Канівця.

На парламентський виборах 2014 року Канівець балотувався у виборчому списку партії «Громадянська позиція», яка не змогла подолати виборчого порогу. Володимир Гірняк має намір поборотися за посаду міського голови Львова на виборах у кінці жовтня 2015 року.

***

Офіційним власником «Львівського порталу» є львівський журналіст Юрій Лобан. Свого часу «Львівський портал» був складовою інтернет-порталу «Коментарі», а пізніше співпрацював з ним на партнерських засадах. Зараз 50% власності у підприємстві неофіційно належать народному депутатe Ігорю Васюнику, який нещодавно заявив про участь у виборах мера Львова. Решту 50% і далі належить Юрію Лобану.

***

Засновником ТОВ «Варіанти Львів» (сайт «Варіанти») з часу його заснування у 2012 році залишається львівська журналістка Ірина Марушкіна.

***

Сайт «Дивись.інфо» видає інформаційне агентство «Дивись. Інфо», засновником якого є Андрій Завербний, співвласник львівської компанії-перевізника «Успіх БМ», що володіє мережею маршруток у Львові. Завербному також належить україно-естонська компанія «Now Innovation», яка була першим у Львові приватним оператором паркінгів.

Сьогодні сайт звертається по допомогу до своїх читачів з проханням підтримати ресурс матеріально.

***

Видавцями інтернет-порталу «Твоє місто» є львівське подружжя Світлана Жаб’юк та Тарас Яценко. Світлана Жаб’юк свого часу була редактором сайту ZAXID.NET, а сьогодні викладає на факультеті журналістики ЛНУ ім. І. Франка. Тарас Яценко раніше працював директором з маркетингу компанії Susy production, яка займається організацією концертів групи «Океан Ельзи».

***

Офіційна інформація про власників сайту «Збруч», який видається у Львові з весни 2013 року, відсутня. За даними «Наших грошей. Львів» єдиним інвестором видання є львівський бізнесмен Володимир Матківський, який контролює Радехівський цукровий завод.

***

«Галицька регіональна інформаційна мережа» (ГРІМ) почала роботу у липні 2013 року. Сайт контролює Володимир Кожан, власник та директор «Краківського ринку». Офіційно сайт зареєстрований на Ігоря Щадила, давного бізнес-партнера Кожана.

***

Згідно з інформацією на власному сайті, агентство «Медіастар» продукує газету і сайт, а також «надає повний спектр інформаційних послуг». Належить львівській журналістці Зоряні Іленко-Павлишин.

***

Журнал «Ї» видає громадська організація «Незалежний культурологічний часопис «Ї», керівником якої є політолог Тарас Возняк. Іншими двома засновниками ГО є відомий львівський художник Михайло Москаль та екс-керівник прес-служби концерну «Галнафтогаз» Олесь Пограничний.

***

Співвласниками львівського журналу «Егоїст» є головний редактор Всеволод Поліщук, дизайнер Всеволод Деревацький та директор ТОВ «Егоїст Паблішинг», яке видає журнал, Остап Процик. Їм належить по 15% товариства. Власником решти 55% компанії є депутат Львівської міськради від партії УДАР Анатолій Крачковський.

***

Видавцем журналу «RIA-Львів» є рекламне агентство повного циклу «2К Медіа», яке займається також проведенням  концертів. Співвласниками «2К Медіа» є Богдан Нестерович, Юрій Дмитрів та Віталій Новосад.

Наталя Онисько

ПОДІЛИТИСЯ В СОЦ. МЕРЕЖАХ

НАШІ ГРОШІ Друкувати Друкувати

Tеги | , , , , ,

НАШІ ГРОШІ

27.03.2017
26.03.2017
25.03.2017
24.03.2017
23.03.2017